Jak dbać o włosy od środka?

2016-09-18
Jak dbać o włosy od środka?
 
Sklepowe półki uginają się od natłoku odżywek, nawilżających masek czy olejków, które niczym   za sprawą magicznej różdżki zamienią Twoje włosy w lśniącą taflę. Niestety, większa część z nich to przepełnione silikonami produkty, które jedynie obciążają nasze kosmyki. Coraz częściej sięgamy do naturalnych metod. Tam właśnie znajdziemy odpowiedź na to, co robić by nasze włosy zachwycały blaskiem!   Nie od dziś wiadomo, że to co zjemy ma zasadniczy wpływ na nasz organizm. 
 
 
By dostarczyć naszym włosom odpowiedniej ilości składników odżywczych i minerałów należy dobierać odpowiednio składniki pokarmowe. Jak wygląda proces odżywiania naszych włosów od środka?  Do naszych mieszków włosowych dostarczane są odpowiednie składniki odżywcze, dzięki którym włosy stają się miękkie i sprężyste. Nieprawidłowy sposób odżywiania i niedobór witamin może doprowadzić do osłabienia, a w konsekwencji do wypadania włosów.  Podpowiemy Wam, co należy jeść by cieszyć się pięknymi i zdrowymi włosami ! Dobrze zbilansowana dieta to podstawa pięknego wyglądu!   Nasz organizm bardzo lubi witaminy i minerały. Głoszone przez dietetyków hasła o spożywaniu pięciu porcji warzyw i owoców oraz zdrowych posiłków przekłada się na zdrowie.  


Witamina A jest odpowiedzialna za kluczowe procesy, które zachodzą w naszym organizmie. Jej niedobór prowadzi do osłabienia włosów i paznokci, zwiększa uczucie zmęczenia czy prowadzi do zaburzeń wzroku.  W dużych ilościach występuje ona w produktach takich jak: morele, buraki, brokuły, papryka czerwona i zielona czy pomarańcze. Witamina A przede wszystkim wzmacnia włosy więc nie może jej zabraknąć na naszej liście!   Kolejną, ważną grupą witamin dla naszych włosów stanowi witamina B. Witaminy z tej grupy pobudzają komórki do szybszego wzrostu włosa, mają także działanie osłonowe i nawilżające, chronią je przed uszkodzeniami chemicznymi oraz mechanicznymi.

Wybierajmy  produkty bogate w witaminy:  
  B1 -m.in. drożdże, kasza gryczana, ziemniaki, fasola, płatki owsiane.  
  B2 - m.in. seler, zielona papryka, szpinak, jabłka.    
  B3 - m.in. Jarmuż, zielony groszek czy nasiona słonecznika.    
  B5 - m.in. Fasola, ryby słodkowodne, pietruszka,   
  B6 - m.in. Marchew, banany, kapusta, orzechy,        
  B8 - m.in. Buraki, pomidory, kalafior,     
  Kwas foliowy - marchew, pomarańcze, szpinak.  

Witaminy z grupy C znajdziecie w owocach i warzywach, takich jak: pomarańcze, kapusta, kiwi, jabłka, natomiast bogate w witaminę E są oleje tłoczone na zimno, migdały, pestki czy ciemne pieczywo. Witaminy C i E to także strażnicy włosów - chronią cebulki przed wolnymi rodnikami,  poprawiają nawilżenie kosmyków, a także wzmacniają łodygę włosa.   Dobroczynny wpływ na kondycję naszych włosów maja też minerały, a na samym szczycie listy jest krzem. Duże ilości krzemu odnajdziemy w bananach czy daktylach oraz pietruszce. Warto  także spożywać dania z drobiu i owoce morza. Piękne włosy potrzebują magnezu, żelaza, potasu czy cynku, warto więc szukać ich w składzie tego co jemy. W procesie "odżywiania" naszych włosów, dostarczajmy naszemu organizmowi odpowiedniej ilości wody - pamiętajmy by pić około 2 -3 l w ciągu dnia.   Reasumując, propagowany zdrowy tryb życia to znakomity sposób na piękną sylwetkę, włosy, skórę i paznokcie a także samopoczucie. Zadbajcie o swoje włosy od środka a gwarantujemy, że odpłacą się Wam w nadmiarze. Jaka jest więc recepta za zdrowe włosy? Natura! To bogactwo dobroczynnych składników.          
Pokaż więcej wpisów z Wrzesień 2016
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel